30.07.18

Hei!
Her om dagen kom venninnen min Thea på besøk. Jeg har ikke sett henne på flere uker på grunn av at vi begge har vært veldig travle i sommerferien. Heldigvis hadde vi ingen planer på mandag så det passet perfekt. Vi fant ut at vi skulle reise på byen en tur. Vi tok bussen opp til Porsgrunn og bestemte oss for at vi skulle spise lunsj på Jonas B Gundersen. 

Etter vi hadde spist gikk vi til downtown for å spille bowling. Den første runden vant jeg og i runde nummer to vant Thea. Når vi var ferdige med å spille bowling tok vi bussen opp til Skien for å shoppe litt. Jeg kjøpte en t-skjorte fra hm, et par øredobber, ansiktsmaske og godteri. Når vi var ferdige med å shoppe tok vi bussen ned til Porsgrunn igjen for å kjøpe sushi. 

Når vi hadde kommet til Porsgrunn gikk vi til den beste sushirestauranten jeg vet om, nemlig Ori. Jeg kjøper alltid sushi der. Vi måtte gå et stykke fra bussholdeplassen til restauranten. Når vi endelig kom frem var den stengt! Den er tydeligvis åpen hver dag utenom mandag. Jeg ble så skuffet. Det var en annen sushirestaurant nærbussholdeplassen så vi gikk dit. Så tok vi bussen hjem igjen. Vi satte oss på verandaen og spiste sushien. Den var ikke i nærheten så god som den sushien på Ori.
Da vi var ferdige med å spise satte vi opp et telt i hagen. Vi hadde det sååå koselig! Vi sminket hverandre, spiste godteri, hadde ansiktsmaske og pratet om alt og ingenting. Når klokken var rundt to på natten satte vi på en film. Vi så på filmen i en halvtime ellerno før vi bestemte oss for å legge oss. 

Det pøsregnet ute og det rant litt vann inn i teltet. Jeg sovnet ikke før i fem tiden og våknet klokken åtte på morgenen. tre timer søvn den dagen altså. Og jeg skulle på JOBB den dagen. Dere kan tenke dere hvor mye jeg hadde lyst til det den dagen. Det fristet mer å ligge i sengen og se på Netflix. Men jeg overlevde dagen på jobb og la meg tidlig på kvelden igjen. Vi hadde det så koselig på mandagen og jeg gleder meg til å ha flere slike dager i sommer før jeg starter på skolen igjen <3

Kommentarer

Populære innlegg